Novi Sad - OMŠ ”Josip Slavenski”

Kurs bi se sastojao iz tri dela: U prvom delu kursa bi se obradjivao nacin ucenja same kompozicije,a cilj bi bio sto temeljnije sticanje znanja koje je u tesnoj vezi sa samopouzdanjem,sigurnoscu I davanje licnog peceta samom delu. Drugi deo bi se sastojao u grupnom izvodjenju (kamernom) iste ili neke druge kompozicije istog zanra I iz iste epohe. Treci deo bi ukljucio samu pripremu za nastup.
Kurs je namenjen ucenicima nizih razreda muzicke skole,gde cesto,narocito od cetvrtog do sestog razreda (od sestog do osmog razreda osnovne skole),programski zahtevi za javni nastup nisu u skladu sa uzrastom ucenika.Tu prvenstveno mislim na ucenikovo ne poznavanje istorijske epohe same kompozicije,nacina komponovanja i izvodjenja kompozicija iz proslosti.To je glavni uzrok ucenikove nesigurnosti u svoje znanje koje za rezultat ima "negativnu" tremu.Prvi i mozda najvazniji cilj je bas to,priblizavanje uceniku same kompozicije,kroz razgovor,testove,kratke inserte na YouTube kanalu i td. Obavezna je edukacija o nacinu davanja licnog karaktera samoj kompoziciji,ali da ne izlazi iz okvira stilske epohe.
Drugi deo je kada ,vec naucenu kompoziciju,ucenik izvodi kamerno (u sobi) sa svojim prijateljima.To je vazan momenat relaksirajuceg sviranja u smislu pripreme za samostalni nastup.
Treci deo kursa bi najvise zavisio od toga koliko profesor poznaje svog ucenika.Svakako je javni nastup stres, za decu pogotovo.Svako drugacije reaguje na stres,a mi treba dobro da znamo na koji nacin taj stres da svedemo na minimum.Nekom uceniku je potrebno da se sam koncentrise,nekom je to lakse u drustvu,cesto deca od uzbudjenja ne spavaju dobro prethodnu noc,neko mora pre nastupa da pojede cokoladu,a neko da pije vode.Najvaznije je da je profesor iz ucenika i da zna da ga bodri na najbolji nacin.